Winkelen
Markten
Horeca
Cultuur
Uitagenda
Ondernemen

Tussenstand initiatief 'K OOK: maar liefst € 50.000,- voor Apeldoornse horecaondernemers

De Apeldoornse horeca heeft het ongekend zwaar. Ondanks de mogelijkheid tot afhalen en bezorgen van maaltijden, hakt de maandenlange gedwongen sluiting er natuurlijk flink in. Daar moeten we wat mee, moet Paul Mol van Sandmann Optiek in de Hoofdstraat gedacht hebben. Paul en zijn compagnon Patrick lanceerden zo'n twee maanden geleden namelijk ‘K OOK: een (online) receptenboek waarin 30 Apeldoornse restaurants hun favoriete recept delen, zodat iedereen dat thuis kan bereiden. En de tussenstand van de opbrengst van dit fantastische initiatief is bekend!

Het 'K OOK-boek in de etalage van boekhandel Nawijn & Polak

Mega opbrengst

Het goede nieuws? In krap twee maanden tijd zijn er ruim 1.250 (!) ‘K OOK-boeken verkocht en hebben tientallen bedrijven een sponsorbijdrage gedaan. Resultaat? Een tussenstand van iets meer dan € 50.000, een bedrag dat volledig ten goede komt aan de restaurants die hun recept(en) in dit unieke kookboek gedeeld hebben. 

“Toen we deze actie in de tweede lockdown bedachten en niet veel later uitvoerden, hadden we nooit verwacht dat we binnen twee maanden al dit bedrag opgehaald zouden hebben”, laat een trotse maar ook enigszins verbaasde Paul Mol van Sandmann Optiek (initiatiefnemer van ‘K OOK) weten. “Geweldig om te zien dat dit idee zo enthousiast ontvangen wordt en heel veel Apeldoorners de horeca ook op deze manier een warm hart toedragen.”

Voor wie dit concept nog niet kent: ‘K OOK is een initiatief van Sandmann Optiek – naast experts op het gebied van brillen en lenzen, ook gek op koken en lekker eten. Zij hebben een (online) receptenboek bedacht waarin 30 Apeldoornse restaurants hun favoriete recept delen, zodat iedereen dat thuis kan bereiden. Het unieke van dit concept? De opbrengst van de verkoop van ‘K OOK gaat volledig naar de deelnemende restaurants. 

“De verkoop startte op 13 februari en de animo was direct al groot, zowel wat interesse in het boek, de losse recepten als sponsoring betreft”, aldus Paul. De belangstelling voor het gedrukte boek is zelfs zo groot, dat van de tweede druk inmiddels ook al weer 250 exemplaren verkocht zijn. “Naast verkoop door particulieren, zien we ook dat bedrijven dit boek kopen als geschenk voor hun personeel of relaties.” 

De initiatiefnemers: Patrick Sterenberg (links) en Paul Mol (rechts)


Scoor het 'K OOK-boek

Wie één van de laatste 250 fysieke exemplaren van het ‘K OOK-boek wil hebben, kan hiervoor terecht bij Sandmann Optiek, Het Kaaslokaal, Henri Bloem, Kaldi, Nawijn & Polak, Life’s Delicious, Keurslager Lautenschutz en NETT. Online bestellen via www.apeldoornkookt.nl kan natuurlijk ook; daar kun je je overigens ook nog als sponsor aanmelden. Met jouw bijdrage steun je vervolgens letterlijk de deelnemende restaurants: de totale opbrengst wordt volledig over deze restaurants verdeeld – niks meer, maar vooral ook niks minder. De kosten voor deze actie worden volledig gedragen door Sandmann Optiek en ondersteund door Degen & Leideritz, TOtaal & tekst en Ondernemen055.

Meer weten? Kijk dan op www.apeldoornkookt.nl, daar is alle informatie te lezen over zowel het bestellen van het (digitale) kookboek en de losse recepten als ook over de verschillende sponsormogelijkheden. 


 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf geïnformeerd!