Winkelen
Markten
Horeca
Cultuur
Uitagenda
Ondernemen

Arnoud van Walchren geniet van nieuwe concepten

Klein Berlijn is al bijna zes jaar een hotspot in de Apeldoornse binnenstad. Het restaurant kreeg eind 2019 gezelschap van jeu de boulesbar Klein Parijs en sinds dit jaar is het pand aan Hoofdstraat 34 uitgebreid met De Lobby. Eigenaar Arnoud van Walchren heeft nu dus een van de grootste horecazaken in Apeldoorn, maar klaar is hij nog lang niet.

“Ondanks dat je de zaken onderling binnen kunt lopen, zijn De Lobby, Klein Berlijn en Klein Parijs toch drie aparte bedrijven, die elkaar perfect aanvullen. Mensen kunnen op elk moment van de dag binnenlopen, tot ’s avonds laat.”


De focus bij Klein Berlijn ligt op het diner. In de loop der jaren heeft het restaurant zich ontwikkeld van een saladebar naar een plek waar bezoekers kunnen genieten van vlees, vis, vegetarisch én veganistisch eten van hoge kwaliteit. Arnoud en zijn team houden zoveel mogelijk rekening met alle wensen. Omdat groepen van meer dan dertig man niet in Klein Berlijn pasten en dat dus altijd ten koste ging van het diner, besloot Van Walchren het vrijgekomen pand naast Klein Berlijn te huren en er De Lobby te starten. Hierdoor kan hij nu meer dan het dubbele aantal mensen kwijt en heeft hij ook een twee keer zo groot terras.

“Zie het als een hotellobby: een plek waar je samen kunt komen voor een kop koffie of lunch. Loop je verder, dan kun je bij ons ook vergaderen in één van de vier vergaderruimtes. Ben je klaar met vergaderen? Dan serveren we ook een drankje of dat mooie diner in Klein Berlijn of een activiteit in Klein Parijs. Ondanks dat je de zaken onderling binnen kunt lopen, zijn De Lobby, Klein Berlijn en Klein Parijs toch drie aparte bedrijven, die elkaar perfect aanvullen. Mensen kunnen op elk moment van de dag bij ons binnenlopen, tot ’s avonds laat. Heb je een bruiloft of feestje? Ook dat kan bij ons.”

De Lobby


Plezier in nieuwe concepten

Arnoud startte De Lobby tijdens de tweede lockdown van de horeca. Een lastige periode, maar zelf heeft hij dat helemaal niet zo ervaren. “Ik zag juist kansen in groei, maar zonder dat dit ten koste ging van ons eigen gedachtengoed. We zijn dicht bij onszelf gebleven. We organiseren deze hele zomer ook de horeca voor de glamping in Hoenderloo, een initiatief dat is voortgekomen uit de behoefte om rustig vakantie te vieren. Mijn vriendin zegt wel eens dat ik meer moet gaan werken, want hoe meer ik vrij heb, hoe meer zaken ik ga opstarten. Mits financieel goed onderbouwd natuurlijk. Ik beleef gewoon heel veel plezier aan het neerzetten van concepten. Er is bijvoorbeeld nog steeds veel leegstand in de binnenstad. Ik vind het mooi om leegstaande panden te vullen met tijdelijke concepten en daar ben ik nu druk mee bezig. Zo ben je bezig met positieve ontwikkelingen voor het centrum en kun je wat terug doen voor de stad.”

Klein Berlijn


Achter je product staan

Arnoud kijkt graag naar de toekomst. “Ik heb jaren hard gewerkt zodat ik nu in de positie ben om te kunnen ondernemen. En ik hoop dat we horecabreed sterk uit de afgelopen periode komen. Daar heb ik het volste vertrouwen in. We hebben veel vaste klanten die ons steeds weer weten te vinden. Ik denk dat dat komt omdat we achter ons product staan en dichtbij ons eigen gedachtengoed blijven, ook als het even wat minder gaat. Ook onderscheiden we ons in de markt met dit totaalconcept. Dat werpt zijn vruchten af.”

Klein Parijs


 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf geïnformeerd!